.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به قلم دکتر هادی ابراهیمی ؛
تحلیل چرایی و بررسی تأثیر تحریم امریکایی رسانه ملی
شمال نیوز : اگر نتیجه تمامی افکار تحقیقی و تحلیلی و تخمینی متفکرانی که تشکیل دهنده اتاق های فکر و تعیین کننده استراتژی های امریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این حقیقت استوار شد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار سپاه و دیگر نهادهای تأثیرگذار.....
تحلیل چرایی و بررسی تأثیر تحریم امریکایی رسانه ملی

شمال نیوز : اگر نتیجه تمامی افکار تحقیقی و تحلیلی و تخمینی متفکرانی که تشکیل دهنده اتاق های فکر و تعیین کننده استراتژی های امریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر این حقیقت استوار شد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار سپاه و دیگر نهادهای تأثیرگذار، یکی از پایه ها و ستونهای استواری نظام در بقاء، ترویج و استمرار موجودیت و نیز تعالی هویت رسانه ای نظام مقدس ماست، تحریم مصوب امریکایی ها علیه رسانه ملی، اعتراف رسمی به ناتوانی همه جوسازی های اجتماعی مخصوصاً در فضای مجازی و محافل خاص اجتماعی است که توسط دشمنان نظام در طول دو سه دهه گذشته به افکار عمومی پمپاژ و القاء می شد.
تحریم امریکایی رسانه ملی، پذیرش رسمی شکست پروژه چنددهساله تخریب همه تلاش های خبری و گزارشی و تحلیلی و سایر برنامه های تولیدی و هنری رسانه ملی توسط نظام سلطه جهانی، صهیونیسم بین المللی، متحدان عربی و نیز جوجه مزدورانی است که در داخل و یا سایر کشورها حتی با یدک کشیدن تابعیت ایرانی، انجام می پذیرفت.
این تحریم نه تنها تأسف ندارد، بلکه رسماً تبریک هم دارد، همانگونه که قبلاً تحریم سپاه قدس و سایر نهادهای تأثیرگذار را به آن عزیزان تبریک گفتیم.
اما نکته حائز اهمیت تر، تذکر این نکته است که اینگونه تحریم ها، بیش از آنکه میدانی، تخصصی و کارآمدی باشد، صرفاً یک پروژه تبلیغاتی برای تخفیف فشارهای روانی ناشی از شکست های پی درپی نظام سلطه از نظام جمهوری اسلامی است.
چرا که همه می دانند که مثلاً تجهیزات سپاه در فرایند تولیدات داخلی و دستاورد متخصصان توانمند ایرانی است که چشمان دشمنان ما را از حدقه درآورده است و دقیقاً همین قاعده در مورد رسانه ملی نیز صدق می کند و همه می دانند که رسانه ملی در تأمین نیازهای فنی و تجهیزات تخصصی خود سالهاست که به خودکفایی رسیده است.
این مسئله نه الان که در زمان معاونت توسعه جناب آقای دکتر علی عسکری ریاست فعلی رسانه ملی نیز در مصاحبه ای تحت عنوان دور زدن تحریم ها به آن اشاره شده بود و این تلاش های مذبوحانه، نوعی سرپوش گذاشتن بر ناکامی های همه جانبه اخیر امریکا در منطقه به خصوص فتنه 96 و نیز امیدوار نگه داشتن متحدان و مزدوران منطقه ای خویش است که بیشتر کاربرد تبلیغاتی دارد.
صاحب نظرانی که مسائل اجتماعی جامعه جهانی و جامعه امروز ایران را در ابعاد مختلف رصد می کنند، به این حقیقت واقف اند که غالب پدیده های اجتماعی از طریق فضای مجازی به فضای حقیقی پمپاژ شده و افکار عمومی غالباً توسط شبکه های ماهواره ای و اجتماعی و مخصوصاً شبکه های نرم افزاری در غالب گروهها و ابرگروهها و کانالها و صفحات اینستا و استوری ها فتح و بعد هم به راحتی در راستای مأموریت های القایی آنها بکارگیری می شوند.
در این رابطه هیچ صاحب نظری نمی تواند نقش بسیار تعیین کننده رسانه ملی در تقابل با القائات مسموم و خطرناک کانالها و گروههای وابسته به نظام سلطه در فضای مجازی را انکار و یا کمرنگ کند، چرا که رسانه ملی با برخورداری از ابزارها و توانایی های مشابه، جنگی را در حوزه جنگ نرم فرماندهی کرد که انصافاً یکی از فنی ترین تهاجمات دشمنانه و نیز گسترده ترین آنها بلحاظ فراگیری و عمق بوده است.
همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی تأکید فرمودند کسی تردید ندارد که تقابل با تهاجمات نظامی بعهده پادگانها و فرماندهان و نیروهای قدر نظامی است که الحمدالله هم در دفاع مقدس، هم در فتنه های مرزی و هم در دفاع از حرم بخوبی از عهده آن برآمده و آمادگی آنها در حد بازدارندگی دشمنان ماست، اما تهاجمات فرهنگی و اجتماعی در حوزه جنگ نرم طبعاً بعهده نهادهای فرهنگی و در رأس همه دانشگاهها و مشخصاً اساتید و دانشجویان است و کار رسانه ملی، بسترسازی برای تقویت این تقابل و گسترده تر کردن آن در فضای مجازی و حقیقی است که دشمن هر روز در جهت فرسایشی کردن آن سرمایه گذاری و تلاش می کند.
بنابراین باید تأکید کنم که اینگونه تحریمهای امریکایی، در اصل نمره قبولی گرفتن در اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری است که تأکید داشتند که هر چه دشمنی امریکا با ما بیشتر شود، معلوم می شود که ما داریم کارمان را درست انجام می دهیم.
فتنه ناقص 96 در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه هایی بود که با هدف موج سواری روی مشکلات بحق مردم کلید خورد و از طریق سیاست های تنش زای برخی از مدیران و مخصوصاً پیشنهاهای کارشناسی نشده و نسنجیده در بودجه 97 که متأسفانه بخاطر رسانه ای شدن آن قبل از بررسی توسط کمیسیون تلفیق، تقویت هم شده بود، قطعاً یکی از دلایل خشم اخیر امریکا علیه ملت ما و از جمله رسانه ملی است، چرا که اگر عملکرد مدبرانه نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی و نیز سیاست های اصولی رسانه ملی نبود، این فتنه می توانست همچنان استمرار و توسعه یابد.
فلذاست که باید به تقلید از امام راحل فریاد زد که: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما امریکا را زیر پایمان له خواهیم کرد و تا آخر ایستاده ایم و نیز جمله مقام معظم رهبری را قاب بگیریم که فرمود: امریکا از ملت ما تودهنی محکمی خورد و یا آن جمله معروف شهید بهشتی را باید تکرار کرد که: امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!
این تحریم عزم رسانه ملی و همه مدیران و کارشناسان و دست اندرکارانش را برای ادامه راهی که برگزیده اند، جزم تر و مصمم تر خواهد کرد و بیش از پیش معلوم خواهد شد که اطلاق نام های میلی و سانسورگر و دروغپرداز تا چه اندازه متأثر از خط دهی ها و شلیک های کینه ورزانه نظام سلطه و استفاده نشخوارگرانه جوجه مخالفان داخلی و منطقه ای از آن اتاق فکرهای شوم صهیونیستی است.
در پایان تأکید می گردد که رسانه ملی سالهاست که در تأمین نیازهای فنی و تجهیزاتی اش خودکفاست و این تحریمها هیچ تأثیری بر روند نقش آفرینی های رسانه ملی در تعدیل جریانات القاءشده اجتماعی، تصحیح روندها، انعکاس صدای مردم و پاسخگوکردن مسئولین و نیز در خنثی کردن گسترده ترین تهاجم تاریخی در حوزه نرم نداشته و بدانند که رسانه ملی خود را در سنگر و جبهه مبارزه می پندارد و یکی از رسالت هایش، حفاظت از ملت و مخصوصاً نوجوانان و جوانان در برابر تهاجم بی نظیری است که با بودجه های کلان تخصیصی امریکا علیه ایران اسلامی طراحی و اجرا می شود.

دکتر هادی ابراهیمی
تحلیل گر مسائل سیاسی و عضو هیئت علمی دانشکده فلسفه رسانه ملی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.